AzjaIndonezjaŚwiat

Wakacje na Bali – nasz plan podróży

Wybierając się do Indonezji warto zacząć od dobrego planowania. My z dużym wyprzedzeniem wybraliśmy jako kierunek naszej podroży Bali, Gili Meno i Nusa Penida, bilety kupiliśmy standardowo – ponad 5 miesięcy przed wylotem. Tym razem wszystkie hotele rezerwowaliśmy przez Booking i Agodę, dwa miesiące przed wylotem. Także będąc w Polsce omówiliśmy plan podróży z kierowcą, którego wynajęliśmy na kilka dni.

Lot na Bali

Na Bali do Denpasar wylecieliśmy 17 stycznia z Warszawy LOTem o godzinie 23:00. O godzinie 17:00 wylądowaliśmy w Singapurze i już o 19:00 linią JetStar lecieliśmy do miejsca docelowego. W Denpasar byliśmy chwilę po 23:00, 18 stycznia.
Zamówiliśmy GoJack’a (Indonezyjski Uber) i pojechaliśmy do naszego pierwszego hotelu w Kucie – Samsara Inn.

Nasz plan podróży po Bali dzień po dniu

19 stycznia po śniadaniu, wyruszyliśmy na północ wyspy, wraz z wcześniej umówionym kierowcą. Zatrzymaliśmy się w hotelu Cabins By The Lake. Po zalogowaniu w hotelu pojechaliśmy zobaczyć pierwsze wodospady do miejsca pod nazwą Banyu Wana Amertha Waterfall (kompleks 4 wodospadów) i zjedliśmy obiad nad dwoma bliźniaczymi jeziorami.

Po południu zwiedziliśmy świątynię Ulun Danu Beratan i remontowaną White Temple.
20 stycznia tuż po śniadaniu w drodze do wodospadu Tirta Buana Waterfall zatrzymaliśmy się przy Handara Gate. Następnie pokonaliśmy bardzo wymagającą drogę do wodospadu Sekumpul i Fiji Waterfall.

21 stycznia po śniadaniu odwiedziliśmy wodospad Leke Leke i miejsce gdzie testowaliśmy kawy i herbaty. Następnie kilka godzin spędziliśmy na polach ryżowych Jatiluwih.
22 stycznia przemieściliśmy się do hotelu The Kampung Resort Ubud. Z uwagi na oberwanie chmury spędziliśmy drugą połowę dnia wykorzystując atrakcje hotelowe.
23 stycznia wczesnym rankiem ruszyliśmy na skuterze w poszukiwaniu ciekawych miejsc w pobliskich tarasach ryżowych Tegallalang. Natomiast po południu pojechaliśmy skuterem do Tukad Cepung Waterfall. Zachód słońca spędziliśmy w Ubud spacerując w Campuhan Ridge Walk.
24 stycznia cały dzień spędziliśmy na zwiedzaniu z kierowcą. Rozpoczęliśmy go od pobytu w świątyni Pura Lempuyang. Następnie pojechaliśmy do Tirta Gangga Water Palace i do pałacu wodnego Ujung.

Podróż na Gili Meno

25 stycznia po śniadaniu i po spacerze na pobliskich tarasach ryżowych szybką łodzią popłynęliśmy na Gili Meno. Zatrzymaliśmy się w hotelu AVIA Villa Resort.
26 stycznia zaliczyliśmy nurkowanie z żółwiami i eksplorowaliśmy wyspę na rowerze.

Podróż na Nusa Penida

27 stycznia, ostatnie chwile na Gili Meno i transport na koleją wyspę – Nusa Penida. Tym razem zatrzymaliśmy się w hotelu The Mesare Resort w centrum wyspy.
28 stycznia po śniadaniu wypożyczyliśmy skuter z hotelu i pojechaliśmy zobaczyć domki na drzewie nieopodal Diamond Beach i samą plażę.
28 stycznia do południa odpoczywaliśmy w hotelu a po południu ruszyliśmy na Kelinking Beach.

Przejazd do Ubud

29 stycznia wczesnym rankiem wróciliśmy w okolice Ubud na totalny relaks w hotelu. Tym razem wybór padł na Adiwana Dara Ayu Villas
30 stycznia korzystaliśmy z atrakcji hotelowych bo pogoda nas nie rozpieszczała, lało jak z cebra.
31 stycznia przed wylotem odwiedziliśmy Kutę i Coffee Cartel.
Lot mieliśmy o 19:00. Po krótkiej przesiadce w Singapurze w Warszawie wylądowaliśmy o 6 rano 1 lutego.